Pozvánky do schránky | svatební oznámení, narozeninové pozvánky
Pravděpodobně jste zvyklí zasílat v rámci rodiny vánoční přání. Třeba obvyklé: "Krásné prožití vánočních svátků..."a k tomu připojíte dovětek "...a šťastný nový rok přejí Kudláčkovi". Čímž spojíte v jedno vánoční přání i s novoročním.
Ale pokud posíláte pouze novoročenku, PF (Pour Féliciter) s příslušným letopočtem, přejete hodně štěstí v novému roce. Takové přání je dobré posílat až těsně před koncem starého, či až začátkem roku nového. Vzhledem k tomu, že zasílání novoročenek není až tak masově rozšířené jako zasílání vánočních přání, máte daleko větší šanci, že si Vašeho pozdravu adresát všimne a nezapadne v hromadě dalších podobných, ať ho zasíláte tištěný či emailem.
Novoroční přání využívají spíše firmy, které takto mohou bilancovat a poděkovat příjemcům za celoroční spolupráci, ale úplně stejně ho můžete použít v soukromé poště. O Vánocích už není radno v textu mluvit, tím byste celé vyznění novoročenky trochu shodili a vypadalo by to, že jen napravujte, co jste před Štědrým dnem prošvihli.
V mé nabídce jsou převážně novoročenky kombinované i s vánočním přáním. U většiny z nich lze zmínku o Vánocích vypustit a použít je jako samostatné novoroční přání.
Ti, ktěří neradi čtou, nechť shlédnou pouze fota.
Jak jsem začala pozvánkovat...
Téměř 20 let jsem pracovala jako grafička pro reklamní agentury.
K této práci jsem se dostala jak slepý k houslím ...
Vždycky jsem malovala a kreslila - jako dítě (prakticky si nepamatuju, že bych jako dítě dělala něco jiného, na co by stálo za to po létech vzpomínat), jako dospělá, pouze v pubertě jsem měla ne tolik kreativní koníčky.
Když jsem tedy po mateřské mohla začít dělat v reklamce - v mých představách profesionálně malovat a kreslit - brala jsem to všemi desíti.
Ale jak jsem předeslala, protáhlo se to na 20 let (a o malování a kreslení zas tak moc nešlo, a už vůbec ne o nějaké hand made)...abych to zkrátila - když uzrál čas, s radostí jsem od katalogů a vizitek přesedlala k oznámením, pozvánkám a obrázkům, kde se můžu vymalovat do aleluja, nevelí mi žádní "odborníci" a jsem pánem svého času. Ale jako plus mi zůstalo dost zkušeností s grafickými programy, tiskovou přípravou a vím, jak má profesionální výstup vypadat.
Podnětem k sepsání tohoto článku byly zpětné reakce některých zákazníků na dodané zboží.
Nechtěla bych to zakřiknout, ale prozatím všechny ohlasy, které jsem dostala, byly kladné (samozřejmě se neozve každý, je to tak cca 10% zákazníků ze stovek odeslaných balíčků). Od strohých a umírněných poděkování po nadšeně květnaté a oslavné ódy. Radost mi udělaly všechny. Nad některými se vyloženě rozplývám a ve chvílích hluboké skepse si je v mailech vyhledávám znovu.
Občas ale v takovém poděkování čtu mezi řádky... jste příjemně překvapeni, že pozvánky byly skutečně profesionální, kvalitně zpracované a vytištěné. V tu chvíli si říkám, že pisatel takového vzkazu asi celou dobu trnul v hrůze, co že to v balíčku objeví, případně jestli vůbec ten předem zaplacený balíček dostane.
Abych tedy rozptýlila Vaše pochybnosti, nejistoty a tápání ohledně mé fundovanosti, rozhodla jsem se Vám poodhalit něco o sobě a dát Vám nahlédnout, jak výroba - např. pozvánek, vzniká. Nemyslím tím chytání múzy za šos a čekání na nápad, ale fyzickou výrobu papírových karet.
Bez PC a internetu by to opravdu nešlo. Objednávka, korektura a potom
tisk. Xerox. Naprostá spokojenost.
Řežu na kotoučové řezačce. Každý papír zvlášť. Tudíž vidím co, a jak.
Fakturuju a balím.
Jdu s balíky na poštu.
Po práci relaxaci.
Uf !!!
Letos jsem trošku zaspala. V době, kdy byl prostor diář v klidu zpracovat se mi to zdálo předčasné, a když jsem se na to konečně vrhla, umřel mi počítač. Takže letos s měsíčním zpožděním tramtadadááá - hotovo.
Na titulce je mandala, která vznikla už před několika lety, ale vždycky se mi zdála taková trochu nevyužitá, tak jsme to napravila. Vnitřní listy navazuji na loňskou verzi s aktualizovanou grafikou. Rozměrově a knihařsky je zpracování totožné.
Cena je samozřejmě trochu vyšší než u diářů, které koupíte v papírnictvích a knihkupectvích, ale to je asi pochopitelné. Tištěno v malonákladu - maximálně 50 kusů. Letošní diář je pouze ve variantě s 3D laminací na titulní straně.
...nařezat, vyrovnat, svázat a potom směle do prodeje!
Dovolenou jsme plánovali jako pozdně letní, ale počasí nás přesvědčilo o tom, že už je podzim v plné síle. I přes to mám v nohou tisíc mil. Pár fotek z Hrubé skály a okolí přikládám.
S podzimem nabral přísun pozvánkových objednávek rychlé tempo, takže chvílemi korekturuju, tisknu
a běhám na poštu, až se ze mě kouří. Ale nijak mi to nevadí, klidně takto hojně objednávejte dál, jsem jenom ráda.
Na poli svatebním je nyní docela klid. Zřejmě je to ale takový společenský trend, podzim a zima asi nemají pro svatební veselí tu správnou atmosféru.
Zvolna přidávám do obchodu novoročenky, ale opravdu zvolna, jelikož potřebují zaktualizovat a u některých kousků
je to docela náročná práce. A to nemluvím o tom, že koncem srpna mi umřel hard disk a vzal některá zásadní data nenávratně s sebou..., což se týká právě již upravených , ale nezálohovaných novoročenek.
I diář má tím pádem letos zpoždění, ale ten snad už brzy bude...
Vážení zákazníci, objednávky a schválené korektury došlé v době mé nepřítomnosti budu řešit co nejrychleji od 23.9.2013.
Děkuji za pochopení, Pavlína Schottnerová
je v plném proudu. Objednávky pozvánek jsou jako každoročně taky okurkově vlažné a já mám čas i něco vymýšlet a realizovat, což se mi během zbývajícího roku moc nedaří.
Můžete se těšit na můj další týdenní diář (mám za to, že někteří se vážně těší) - doufám, že ho brzy dokončím. Opět bojuji s titulní stranou, protože ta samozřejmě nemůže být jen taková ledajaká.
Kromě již vystavených nových pozvánek jsem nafotila a nakreslila ještě další, které na své "uvedení do společnosti" teprve čekají. Chybí jim ještě nějaké detaily, abych s nima byla úplně spokojená.
Ve zbývajícím čase aktualizuji novoročenky na verzi 2014, což až tak zábavné není. Ráda bych udělala i nějaké nové, ale prozatím mi 35 stupňové teploty ve stínu neposkytují tu správnou inspiraci.
Pošta zdražila obyčejné poštovné, z čehož teda radost nemám. Né, že bych kvůli tomu musela zdražovat poštovné já - to stejně někdy trochu a někdy více dotuji, takže 2 - 3 koruny na balíku mi problém nedělají. Akorát se tím z rozesílání koupených pozvánek stává ještě luxusnější zboží než doteď bylo.
Pro ty, kteří budou volit platbu předem převodem z účtu se nic nemění. Dobírka je ovšem zdražena z 34,- Kč na 38,- Kč (zvedl se i poplatek za složenku).
Zápisník s diářem, blok, knihoblok či jak to nazvat s 3D laminací na titulce.
Proč vyrábím jakési bloky, když jich je v každém papírnictví hromada ?
Protože mě to baví. A krom toho mé bloky, jsou přece jen trochu jiné, než ty z papírnictví.
Minimálně proto, že je tisknu v drobném nákladu - pouze desítky kusů. (Pokud se někdy dopracuju ke stovkám, dám vědět.)
Vyrábím je podle toho, jak bych chtěla, aby můj zápisník vypadal. Je docela možné, že na to máte jiný názor, ale pro ty, kteří mají stejný jako já, jsou knihobloky určené.
Tyto bloky jsou hlavně na poznámky a čmárání (dejme tomu skicování). Mají převážně prázdné listy obyčejného 80 g papíru. Ale zjistila jsem, že takový malý diář na poznámky je i u bloku užitečný. Takže pokud si zrovna čmáráte, kreslíte či zapisujete postřehy a do toho zvednete telefon s oznámením, že 15. září nutně musíte na mejdan k Pepovi, máte si to rovnou kam zapsat a nemusíte hledat diář.
Ke slunečnicovému svatebnímu oznámení - mimochodem, momentálně nejobjednávanějšímu - jsou k dispozici
i další tiskoviny - pozvánky ke stolu, jmenovky a harmonogram dne.
Jmenovky mají přibližnou velikost 8 x 5 cm - složené. Slunečnicový potisk je z obou stran, jméno je vytištěno vždy jen na přední straně.
Na pozvánkách ke stolu může být jakýkoli text - zveme Vás ke svatebnímu stolu, na večerní raut, na přátelské posezení - cokoli dodáte.
Podklad pod harmonogram dne slouží stejně i jako podklad pro svatební menu. Velikost menu či harmonogramu je zpracována na A5.
Všechno je tištěno na bílý strukturovaný papír Plátno 246 g, pouze jmenovky jsou na Plátně slabší gramáže - 180 g.
K prodeji
svatební oznámení,
jmenovky,
harmonogram či menu a
pozvánky ke stolu.
od června jedou pozvánky na nové doméně - tedy zde
www.pozvankydoschranky.cz
a zase papír. Tam, kde pobývám já, jsou na dosah hromady papírů, kartonů, lepenek, tužek, pastelek atp., a tak je to se mnou již od dětství. Když jsem byla malá, pravidelně jsem si Ježíškovi psala o papíry a potom jsem pod stromeček dostávala archy výkresů a štosy sešitů. Určitě tehdy nebylo, minimálně v Ostravě, šťastnějšího dítěte. A nějak se mi nepodařilo z toho "vyrůst".
Miluju papír v jakékoli podobě (mimo obálek s barevnými pruhy). A ač nejsem žádný aktivní ekolog, trpím, když ho hážu do koše (toho modrého). Vždycky si říkám, že když už na něm není ani kousek místa na počmárání, dal by se minimálně pomixovat a vyrobit z něj papírmašé..., ale to by den musel mít aspoň 48 hodin a já energii pubescenta.
K sepsání tohoto papírového výšplechtu mě podnítilo pročtení časopisu FORPRINT (Jaro 2013), kde jsem mimo zjištění, že existují i designové trendy v oblasti papíru, respektive papírenského zboží (kterými se zajisté nebudu řídit), objevila, že ve Frankfurtu nad Mohanem probíhá každoročně úplně maxi výstava jen o papíru - Paperworld. Krom Paperworldu probíhá zároveň i Creativeworld a Christmasworld, což jsem sice už dříve zaznamenala, ale neudržela. Zajet si tam, to by (ač v lednu) zase byly jednou Vánoce...
Možná si říkáte, kde jsem přišla k tomu názvu..., co ja na těch pozvánkách amadózního ? To vážně nevím, ale je dobré, když pozvánky kromě čísla mají i jméno. Usnadňuje to komunikaci s Vámi, zákazníky. A bohužel se všechny nemůžou jmenovat "Číslovka", "Sklenička" atp. Tak mě napadlo vzít to nyní podle abecedy. Ještě jsem měla takový nápad, dát pozvánkám jméno podle prvního zákazníka, který si je koupí - ať to mám bez práce. Tak uvidím...
Tyto pozvánky jsem poprvé udělala i tak, že si na ně datum oslavy můžete sami dopsat. Tato verze je z pochopitelných důvodů levnější. Psát se Vám bude dobře, pozvánky jsou tištěné na strukturovaný papír, na který se dá psát čímkoli. Předpokládám, že více jak 35 pozvánek se už nikomu nebude chtít vypisovat ručně a tak jsem vyhotovila sady po 15 ks, 25 ks a 35 ks. Včetně obálek.
K prodeji zde s textem a sady k dopsání.
To jsem tak ráno vykoukla z okna a optimismu mi to teda nedodalo...
Nové pozvánky - něco ve stylu: "Zdolal jsem vrchol, konečně mi je dvacet, třicet, šedesát...atd." Na rozdíl od oslavenců z pozvánek Příjďte mě zachránit, jsou tito pajduláci nadšeni, že ve zdraví dosáhli cíle.
Postavičky na vrcholu lze měnit, prozatím je na výběr z 6 kousků. Taky jich tam klidně může být více.
K pití je víno, pivo, drink...vybrat lze vždy jen 1 nápoj, více se jich na pozvánku nevejde.
Texty by měly nějak korespondovat s náhledem, ale samotný text pozvání lze jakkoli upravit.
Pro konkrétní nabídku se podívejte zde.
Do nabídky přibyly nové oranžovomodře květované pozvánky k narozeninám. Ve verzi s číslovkou a s číslovkou i láhvi (a skleničkou). Z různých barevných kombinací se mi nakonec zalíbily tyto dvě. Jednu verzi jsem opatřila i vlastním šestiverším, ale nemusíte je nutně použít. Text na pozvánkách si klidně dodejte vlastní.
Podívejte se na pozvánky.
Pozvánky dostaly částečně nový háv a doufám, že jim přibudou i noví zákazníci a ti dosavadní se budou rádi vracet. Implementovala jsem na tento web i svatební oznámení, což jsou vlastně pozvánky na svatbu. Ty dosud okupovaly samostatnou subdoménu (stejně jako novoročenky, které snad přidám před koncem roku). Jenže práce na tolika webech je příliš náročná (když to všechno dělám sama) a veškeré mé tvoření se zcvrkne na správu všech webů, což je možná pro návštěvníky přínosné, ale pro mě vyčerpávající. Možná i návštěvníci by raději uvítali nějakou novou pozvánku, než další weby. Uvidíme, jak to bude šlapat v tomto kabátě, případná další změna je opět možná... (v horizontu měsíců až let :-)
Pokud tedy narazíte na nějakou nesrovnalost, či přímo botu, budu ráda, když mě upozorníte. Pavlína